Opleiding en training

Fondsenwerving

Organisaties en verenigingen zijn permanent op zoek naar aanvullende financiële middelen. Dit kan op verschillende manieren maar je zal pas succesvol zijn indien de fondsenwerving gesteund is op een doordachte aanpak die integraal deel uitmaakt van de globale communicatie en public affairs strategie. De tijd van het rond gaan met de klak is voorbij. Sponsors willen een aangetoonde toegevoegde waarde zien. Zij willen slechts werken met een organisatie die een sterk imago en reputatie heeft. Fondsenwerving is geen vrijblijvende activiteit maar een kunst waarvoor specifieke strategische en communicatieve vaardigheden nodig zijn. De kwaliteit die je nodig hebt om deze kunst te beheersen kan je bijschaven in deze opleiding.


Programma

  • De basisprincipes en technieken voor fondsenwerving.
  • Belang van een coherente public affairs en communicatiestrategie.
  • Wat zijn de mogelijkheden: private en publieke sector (EU, Vlaams, Federaal, lokaal….)
  • Hoe de sponsor overtuigen?
  • Zijn project beter voorstellen: ken uw product, sterke punten, return on investment en tegenprestaties voor de sponsor, het imago van de sponsor mee helpen te versterken, belang van rapportering.
  • Hoe kan ik mijn project of organisatie beter verkopen in de media om sponsors te overtuigen: persmanagement en mediatechnieken?
  • Hoe kunnen we beter lobbyen bij de overheid om een project of organisatie te steunen: concrete lobbytechnieken?
  • Wat zelf doen en wat uitbesteden?
  • Praktische workshop waarbij de bestaande fondsenwerving strategie wordt doorlicht en een nieuwe fondsenwerving strategie en actieplan (inclusief contactenprogramma) wordt uitgewerkt.


Open opleidingen

Nieuwsbrief

Netwerk